Rabu, 26 Ogos 2009

:: Kuyup dibasahi hujan ::

Panas...panas...aku lagi panas kerna aku muncul kembali...

Ada cerita disebalik tajuk post aku nie...hari nie dh hr ke5 kita berpuasa..Alhamdulillah aku dpt sempurnakannya..hari nie aku tingin sgt nk mkn ns beriani ayam msk merah...so aku wat date dgn member klinik yg cute & comel nmnya "Ain"... aku msg dgn dia janji temu di parking kete Pasar Ramadhan Pantai Peringgit....

So tepat pd waktunya kitaorg pun berjumpa n gi ar borong2 apa yg patut utk berbuka nnti...kiranya dh separuh jln kat pasar ramadhan tu,tiba2 cuaca amat mendung sekali...so x terpikir ar hujan akan turun..tgh2 syok membeli,hujan mula rintik2...cepat2 jln sambil beli lg tue...tup2 hujan turun bukan main lebat giler lg...aku & ain kelam kabut cr tmpt berteduh...aku berdua berteduh kat pck yg jual air Laicikang kiranya tmpt nielah selalu aku beli air dia...baju aku dh basah separuh...tp aku x kisahlah sgt coz bukan jarang pun bj yg aku pakai...tp risaukan mknan yg kita org beli takut lenjun kena hujan nnti...

Sambil tunggu hujan reda aku & ain nie mmg suka ketawa..tambah2 lg dpn kita org ada 2mamat (labulabi) yg berteduh gak tp asal sape lalu dpn mrk mesti ada benda mrk mengutuk terutama yg mane girl2 pakai bj jarang...bayangkanlah bila dh basah dek hujan...lupa pulak nk cite ada seorg boy cina..dia boleh berckp hp tgh2 jln tue...dh ler hujan petir,kilat semuanya ada..dia boleh duk mcm cr line 3G pulak kat situ dgn payung ungu dia...smpkan aku ckp dgn ain "kalau ler cina nie kena sambar petir kang,payung dia tinggal besi jer...pastu aku & ain dh tergelak2 kat situ tgk tingkah laku cina tue...mcm2 peel yg ada...

Tiba2 aku tingat dlm hangbag aku ada portable hardisk...aduhhhhhhhh,risau giler tue...kalau basah mampus rosak...dh ler byk data yg aku simpan dlm tue...aku dh mula pikir mcmane nie,kalau redah aku basah xpe...nie kalau portable aku rosak mati lorrrrrrrr...so aku minta pck air tue plastik..aku bungkus ar portable n HP kesayangan aku...aku berharap sgt supaya selamat...

Bila hujan dh reda sikit aku & ain bergerak beli menu adik ain & menu june...tup2 hujan semakin lebat...tgk jam dh pukul 6.10...
aku ckp dgn ain mcmane nie??pukul brp kita nk lik??
kalau x reda jugak,mcmane??
ain jwb org pun x tahu nk wat mcmane...so aku ckp dgn ain "xpe akak sanggup beli plastik kat org berniaga nie coz nk 1 kan semua menu yg kitaorg beli supaya x basah dek hujan...aku terus pie kat bhgn yg jual ns beriani ujung pasir...aku ckp " dik boleh x jual pd akak plastik yg paling besar sekali,akak nk beli 2"so budak tue kt xpe kak sy bg jer....maybe budak tue pun faham keadaan kitaorg ms tue...

After dh selamatkan semua menu yg kitaorg beli...kitaorg terus redah hujan yg sgt lebat...basah kuyup aku & ain...aku dh ler pakai bj kurung...ms tu xpikir apa2 lagi terus angkat kain smp lutut...coz nk jalan n lari2 anak supaya cepat smp kat kete masing2...tudung aku mmg kuyup ar,dalaman jgn ckp ar...hehehe...c ain suka main hujan,aku pulak inilah pertama kali kot basah kuyup mcm tu sekali...sepanjang jd bini org nie xpernah lg ler main hujan mcm tue...hukhukhuk....

Bila dh masuk jer kete...mmg ler rs lega tp tangan dh mengigil2 coz terlalu sejuk...c ain aku xtahu pulak mcmane coz naik kete asing2...hubby aku call n sms,tp aku xperasan coz HP aku kan berbungkus dlm plastik td...hehehe,bila tgk bukan main byk misscall lg...aku call dia n wat loudspeaker..
tgn x leh nk pegang dh,kesejukan..
aku tetap drive smp umah...

Bila dh smp umah,my mum pun terkejut tgk anaknya lenjun krn hujan...hehehe...pastu aku terus mandi,coz dh nk berbuka tp sempat lg harvest hasil tanaman aku kat Farm Ville FB... hehehehe...Inilah kenangan aku basah kuyup bersama Ain..hukhukhuk...cayaaaaalah mama...

5 ulasan:

  1. alahai bestnya men ujan ekk...tapi kalu dah sampai kilat petir bagai tu takut la pulak...akak pun pernah pegi pasar malam pastu ujan turun lak..akak sengaja x mau bawa payung padahal dah nampak nak ujan..rasa macam payah aje pegang2 payung nih..nak pegang barang2 lagi..dalam ujan2 tu sempat agi belek2 tudung org jual..kah kah kah..nie la org pompuan ekk..soping tetap soping walau dalam basah kuyup...

    BalasPadam
  2. next time..kalau rase2 cuace tu dah mendung..stand-by payung yerk...

    BalasPadam
  3. sediakan payung sebelum lencun.

    BalasPadam
  4. bijak eita..bungkus dgn plastik..syabass..pantas bertindak

    kat kajang pun petang jea hujan..semalam tingin nak makan kuih kole kacang..kebetulan hujan teringin punya pasal...redah jea..

    sonok gak main hujan nih...dah tua-tua main hujan hehehehehe

    BalasPadam
  5. thanz kak ieta for being my follower... nice story kak ieta

    BalasPadam