Khamis, 30 April 2009

Andai Itu TakdirNya....Siti Rosmizah

Mlm td aku bc novel Andai itu TakdirNya hingga pukul 2.30pg...dlm sehari aku bc novel nie..aku mesti habiskan krn jln cite novel nie telah menggangu emosi aku...ALEYA & SYED AIZRIL watak utama dlm novel nie...aku xmampu utk mengawal emosi aku sehinggakan setiap bab aku menangis teresak2,sehinggakan bengkak mata aku,dtg keje semua tegur n ketawakan aku..smpkan mlm td hubby aku terkejut tgk aku dlm keadaan menangis,lepas tu hubby aku ckp napelah fanatik n emosi sgt bc novel..malu aku..hehehehe tp nk wt mcmane dh minat aku..

cite yg mengisahkan perkahwinan yg telah dirancang oleh kwn sendiri sdgkan mrk bdua bermusuhan...alam rumahtangga yg penuh dgn onak dan duri, dibezakan darjat,kedudukan,kekeluargaan,persabahatan,diheret,diherdik,dipukul,
kemalangan,nazak& bermcm2 lg sehinggakan ada yg menjadi mangsa dlm tragis itu...

"saya telah menjadi balu sebelum masanya dan anak2 saya juga telah jd anak yatim sebelum msnya..9 bulan saya mengandung mrk tnpa suami disisi..saya pekakkan telinga mendengar cemuhan masyarakat sekeliling.."

"Andai iti takdirNYA,dia akan menempuhinya dgn tabah dan sabar.Apa yg penting skrg adalah kebahagian anaknya.Sekurang2nya,bila Aleya menutup mt kehidupan anaknya akan terbela"

"Semuanya Aleya redha dan pasrah dlm perjalanan hidupnya..namun smp waktu apabila aku tidak mampu utk bertahan lg,hatiku lebih keras dari kerikil"

novel nie mmg best giler ( 10star )...kalau semua nk tahu ms aku nk lie novel nie, aku & kwn aku cr mcm nk giler semua kedai buku thai kuang,popular,smartbook,pintar aku cr..tp xde stok..sehingga ada 1 hr tu aku call thai kuang MP..budak tu benggong dia kt ada,kwn aku punyalah semangat nk gie beli rupanya xde budak tu salah tgk...apalagi kwn aku call aku dr tmpt tu,aku terus ckp dgn budak tu n manager dia...sia2 kena sound dgn aku...atlast pikir punya pikir aku minta pihak thai kuang kat jln gajah berang orderkan aku stok novel Andai itu TakdirNya...
akhirnya aku,member & my sis dpt gak novel nie...hehehe..beginilah jln cite novel ini dan kisah nk membeli novel ini...k lh..nnti u all cr lh novel nie..byk pengajaran dlm novel ini...oklah caucincau...layannnnnnnnnn.....

**dok pikir nk bc novel yg mane lg...stok msih byk..hehehe

1 ulasan: