Khamis, 28 Mei 2009

Tgk wayang SYURGA CINTA...

Smlm aku halfday...aku gi tgk wayang dgn member aku nm dia June..tgk cite SYURGA CINTA...lakonan Heliza Af5,Awal Ashaari & adik comel Haziq tom2 bak.....ok lah..leh bg 4star coz dialog yg dituturkan oleh para pelakon membawa maksud yg tersirat...cite2 bab agama nie perlu anak2 muda kita tgk supaya yg mana xtau adap sopan,rukun2 agama Islam bolehlah dipelajari dr cite ini dan mengambil kisah cite ini sebagai 1 iktibar...tema lagu nie mmg best coz alunan muziknya boleh membuatkan kita rs kerdil sgt dimuka bumi ini....cinta yg berlandaskan pertaruhan tidak membawa kebahagian disebaliknya adalah 1 penyesalan....
" CINTA DIHATI SAYA HANYALAH UTK YG BENAR2 IKHLAS MENCINTAI SAYA, BUKAN UTK DIPERSENDAKAN.."

SINOPSIS:-
‘Syurga Cinta’ mengupas kehidupan dua remaja Melayu yang mempunyai pegangan agama yang jauh berbeza. Irham (Awal) seorang yang mengagungkan gaya hidup barat dan Syuhada (Heliza) pula seorang muslimah yang teguh mempertahankan ajaran Islam. Kedua-dua insan ini akhirnya jatuh cinta walaupun pada mulanya Irham hanya mahu mempermainkan Syuhada kerana bertaruh dengan rakan-rakannya.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan