Sabtu, 25 Julai 2009

::Kenduri Aqiqah Nur Qistina Qaisara::

Panas...panas..aku lagi panas kerna aku muncul kembali.....

Hari ini aku ct coz ada jemputan dari family Pak itam aku...cousin aku,Abg Shaffri wat aqiqah utk anak ketiganya iaitu Nur Qistina Qaisara...kali nie mrk xwat kat KL tp wat kat Kg. mak itam aku di Lubok China...aku kenalah join coz hr tu mak itam aku masuk wad krn jantung aku x pie..so kali nie aku pie dpt gak jumpa cousin2 aku tp semuanya lelaki...Shah & Shahril still bujang lagi..hehehe...sebenarnya umah mrk kat Taman Maluri Cheras biasalah kita org pie tp kat kg nie my mum n dad last pegi ms Pak itam aku bertemu jodoh dgn mak itam ( nikah ar )...bayangkan cousin aku yg cikgu tu (Kak Wai) dh berumur 35thun...brp lama my mum n dad xgi Kg Mak itam aku..mujur my dad pandai cr..kalau x sesat agaknya..tp aku mmg xleh jln kat situ ar kepala aku mabuk sbb jln dia bukan lurus tp mcm ular daaaaa...aduh aku asyik pegang myk cap kapak jer tau...tp akhirnya smp gak...

Bila dh smp biasa ar semua kena salam..walaupun ada yg aku x kenal tp biasalah aku senyummmmmmmm jer...aku nie kdg2 jd pemalu...hehehe...ms aku sampai dh mula marhaban...sedap telinga aku mendengar...tp HP sentiasa ditgn krn aku nk ambil pic2 ms kat situ...smbil2 tu layan sms ar...kalau x, bosannnnnn...xpayah nk tolong2 nie coz semuanya katering..pinggan mangkuk pun x payah kita nk basuh,depa bw lik jer...

Yang pasti aku mmg rapat dgn cousin nie...wife abg shaffri
(kak liza) walaupun dah ada anak 3org nie tp badan maintain cantik...kalau nk tahu cuba tilik pic2 kt bwh tu dia pakai bj kebaya pendek warna pink & skirt itam...kalaulah aku dpt mcm tu,betapa gembiranya hati beta...tp bak kt org nak seribu daya,x nak seribu dalih..yg penting displin ketika diet..eh dh berubah topik pulak...i'm sorry..

Setelah selesai marhaban,cukur jambul,tahlil barulah boleh mkn...aku senaraikan menu2nya..kari kambing,ikan sepat+nenas msk lemak cili api,ayam msk merah,sayur campur,ikan masin,ulam,sambal belacan,kuih koci,kuih badak,kuih kek gula hangus,kuih karipap & pulut kuning....pergh mmg sodaplah..nk tahu knp??sbb ada kari kambing...hahahahaha

Bila perut dh kenyang biasalah org2 tua nie dh berjumpa,berborak mcm x ingat nk balik...aku bosannnnnnnn sgt...yelah my hubby x join coz dia keje hr nie...dh ler aku dpt soalan cepumas dr Abg Shaffri...bila nk tambah lg ta???aku just jwb "Insyaallah kalau ada rezeki" tp dlm hati jwb 2012,malulah pulak"hahahaha...aku nie kdg2 giler2 cikit...sedap mulut jer nk jwb...tp xpe cousin aku pun fhm...

Oh ya sebelum terlupa aku suka souviner yg dia bg..coz paper bag tu menarik warna purple tp ada cetakan nama anak Abg Shaffri,tarikh,hari & serta tujuan kenduri nie...dlmnya ada lah kuih baulu,gula2 & coklat,telur & angpau RM2...xpenah lagilah org bg kat aku kecuali kalau majlis kahwin tu biasa ar...lg pun Pak itam aku buka company yg melibatkan printing...maybe wat kat company atoknya lah....aku rs dh penat pulak membebel kat sini...so apa kata u all tgk jer pic2 kat bwh yg sempat aku ambil td...cayaaaaaalah mama...caucincauuuu...

2 ulasan:

  1. wah...menu nye betul2 menarik hati i coz i betul2 suke masak lemak dan ayam masak merah dicampur lak ngan ikan masin...pergghhh..
    tetiba lak perut aku laparrrrrrrrrrr...
    tolong saya warung ieta....

    BalasPadam
  2. nnti i tolongkan...i tolong bw u ke LOT 85...hehehe...

    BalasPadam