Jumaat, 24 Julai 2009

::Novel Ilham Hati::

Minat aku…minat aku….dh selamat bc novel nie..yg ditulis oleh Damya Hanna…antara penulis yg amat aku minati krn aku mempunyai semua koleksi novelnya…BICARA HATI,SEPI TANPA CINTA,SAAT CINTA BERSEMI,RELA KUMENANTI,SENAFAS RINDU & TERNYATA CINTA….

Sebelum aku ceritakan apa kisah novel terbaru beliau.. aku nk selitkan sikit pengalaman aku yg betul2 menguji tahap kesabaran aku mencari novel SEPI TANPA CINTA pd tahun 2004…so ms tahu novel tu baru berada di pasaran,aku pun excited ar nk beli…ttp semua kedai buku yg aku pegi habis…ADUH FRUST giler….

Kebetulan aku g bercuti kiranya mcm honeymoon jugaklah coz br kahwin ms tu..aku,hubby n family mertua aku gi bercuti kat Langkawi…nk dijadikan cerita..tgh aku kusyuk berjln smbil shopping sakan tup2 aku ternmpk kedai buku yg x brp besar x brp kecik…aku masuk dlm kedai tu dgn seribu harapan..Alhamdulillah rezeki aku ada..novel yg aku nk ada terjual disitu…ms tu mmg happy giler,hubby aku geleng2 kepala coz dh fhm sgt dgn minat bini dia…hahahaha..yg pasti aku happy,kalau xmkn pun xpe lah coz dh kenyang dpt novel yg aku cr krn kat mlk xde stok..ms tu nk koyakkan plastic tu pun sayang tau...hehehehe…itulah citenya…

Kembali semula ke novel Ilham Hati…cite nie mmg best..kalau yg x bc sepenuhnya kisah ini setakat membc sinopsis shj tidak mencukupi…krn aku tahu ada segelintir yg asal bc ada penyakit mesti xnk beli..tp pd aku penulis DAMYA HANNA adalah salah satu yg terbaik.

Kisah kehidupan rian dan hanif…rian merupakan pesakit Retrograde amnesia…berlaku selepas dia berkahwin dgn Hanif..bukan insan yg dia cintai..begitu juga dgn hanif…akibat lupa sejarah yg lalu…rian merubah menjadi yg terbaik di mata hanif walaupun hanif terlalu byk agenda yg ia hendak lakukan…nk TAHU???? Belilah,dapatkan segera dipasaran…aku Cuma coretkan bait2 dialog yg ada dlm babak novel ini….tp xleh byk erk…

**Rian , xde apa yg mustahil dlm hidup ini.u x boleh ingat kehidupan u 4 tahun yg lalu..u xboleh terfikir ke,mcm2 boleh berlaku dlm ms 4 tahun tu termasuklah perkahwinan u dgn i….

**Hanif,I’m totally lost in my own world.This is not my life!Everything is different..so different…

**sebenarnya hidup kita tidah pernah bahagia…u dgn cr u,I dgn cr i..itu yg u nk dulu…itu bukan 1 kebahagian buat i…hati hanif berkata2…

**kalau betul perkahwinan u ada masalah ,I hrp u byk2kan bersabar…hidup kita x selalunya indah…ada msnya naik, ada msnya turun…

**hina benarkah dirinya??teruk sgtkah perangainya sehinggakan hanif membencinya dan sering berkasar serta berkeras dgnnya??hanif x pernah menunjukkan kasih sayang dan mengelakkan diri tido bersamanya…rupanya hanif mmg membencinya bertambah pilu hatinya hanif x pernah mencintanya…

Mampukah rian mengatasi semuanya…???adakah misi hanif berjaya…???aku xnk teruskan dialog2 yg ada krn semua isi novel ini penuh dgn maksud yg tersirat dan tersurat…lebih baik kita ada koleksi so boleh bc sendiri…hehehehe..yg pasti Rian bertambah keliru dan hanif pening memikirkan apa yg perlu dia lakukan dan menyelesaikan masalah rumahtangga mrk…samada suka atau pun duka akhir cite ini...bclah sendiri..anda akan tahu bagaimana bagusnya kisah novel dr DAMYA HANNA…

Anyway…ada part zariel,junita n qasdina ( novel ternyata cinta ) diselitkan di novel Ilham Hati…so sape yg x beli or bc lg..sila2 lah cr & beli…tetapi kalau dh xminat xpaksa..bg yg minat aje ler..hehehe..wat penulis DAMYA HANNA cepat2 wat novel yg terbaru…hehehe…layannn…caucincauuu…

7 ulasan:

  1. sama dgn adik kite, suke baca novel.. tapi kite susah nak khatam.. suke skip page, hihihi

    BalasPadam
  2. kita mmg minat bc novel..hehehe...jgn skip2 page rugi...FOCUS..br ada emosi n feel..

    BalasPadam
  3. hai eita. kita sebaya rasanya ye? hehe... neway, tq atas komen yg diberikan. sangat mengharukan rasanya bila terdapat entry khas utk saya di sini. insyaALLAH saya akan menulis yg sehabis baik utk karya selepas ni. doakan utk saya ye.

    BalasPadam
  4. saya pulak suke gak baca novel tapi masa remaja dulu krn sekarang anak dah dua..tak sempat nk baca..hehehe
    tapi saya suka bangat, kalau warung ieta tolong ceritakn semula pada saya plot citer setiap novel yg dia baca...:-)

    BalasPadam
  5. blh x ssiapa crtakan lbh lnjut tntng novl ilham hati ni.... pleaseeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    BalasPadam
  6. sya suka sanggat bca novel...xp x berkesempatan lg nk baca novel ilham hati....dngar cerita novel nyy best

    BalasPadam
  7. mmaf,mane nk beli novel ni ye?gf sy ske sngt novel nh..bnyk kdai sy cr,tp sume dah hbes stok..

    BalasPadam